Kanál novinek Romanonderka.cz

Ptali jste se

 

Vyhledávání

St 29. 1. 2014 | Amazon v Brně

Otázka:
Pane primátore,

musím Vám poděkovat za nádhernou ukázku populismu, jehož jsme nyní svědky. To, že jste zamítli (vy řeknete odsunuli, ale řekněme si na rovinu, co to pro celý projekt znamená) rozhodnutí o výstavbě Amazonu v Brně dokazuje, že na brněnské radnici jsou zastupitelé, kteří si absolutně neuvědomují důsledky svých hlasování. Je přeci běžné, že do města přijde investor, který chce utratit desítky milionů, a který chce zaměstnat 1 500 lidí, kteří jsou momentálně na úřadě práce. Takových investorů máme v Brně tisíce, že? Tak proč jim neházet klacky pod nohy... A to, že vedení města není schopno vyjednat ani jeden nájezd na dálnici, která slouží jako náhradní okruh, to je opravdu zlé. Za pana Duchoně by se něco takového nestalo. Ten by zajistil, aby přípojka byla dostavěná, stejně jako Amazon, a aby si polepšilo 1 500 Jihomoravanů, kteří jsou nyní nuceni být bez práce. Proto je smutné, že se tento návrh zavrhl (ano, jistě, odsunul...) kvůli naprosto nesmyslným a navíc i lživým argumentům.

Pane primátore, začněte už prosím něco dělat pro naše město. Pokud nyní začnete, Váš nástupce bude mít na podzim tohoto roku ulehčenou situaci a bude moci konečně zrealizovat tak potřebné projekty.

Závěrem bych Vám chtěl poděkovat za vedení města v letech 2006 - 2010, kdy ve městě probíhaly mnohé projekty. O to více je mi líto, co se (ne)dělo během Vašeho druhého volebního období. Hromadí se nám zde na stole jeden problém za druhým a nic se neřeší. Důvod? "Nejsou peníze." ...jak chabá výmluva na neschopnost radních cokoliv zrealizovat.

Jan Adamec

Odpověď:
Dobrý den, pane Adamče,

pro relativně riskantní krok, spočívající v odložení projednání smlouvy o spolupráci na výstavbě napojení na dálnici D1, hlasovalo 34 zastupitelů z 47 přítomných. Já jsem pro toto usnesení nehlasoval a v rozpravě k projednávanému bodu jsem upozornil na rizika vyplývající z protinávrhu usnesení. Materiál byl do Zastupitelstva města Brna předložen v podobě umožňující účinnost smlouvy s CTP a schvalující Smlouvu o spolupráci s ŘSD, zastupitelstvo se však výraznou většinou rozhodlo jinak.
Primátor nemá diktátorské pravomoci, nelze tedy jinak, než akceptovat usnesení zastupitelstva, byť se s ním neztotožňuji. Svého předchůdce ve funkci primátora Petra Duchoně si vážím, nesdílím však Vaši víru v jeho nadpřirozené schopnosti. Napojení Průmyslové zóny Černovická terasa je naplánováno od roku 2000, kdy existuje vládní usnesení pro jeho realizaci. Bylo to tedy za Petra Duchoně, přesto se v této věci událo jen velké NIC. Je nesporné, že průmyslová zóna měla mít své napojení na D1 už dávno, není však v možnostech města Brna, ani soukromého investora typu CTP takovou investici v odhadovaných nákladech 800 mil. Kč realizovat. Je velmi naivní si myslet, že zastupitelstvo svým hlasováním odmítlo realizaci napojení na D1. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD, tedy stát) nepotřebuje k realizaci strategické dopravní stavby žádnou smlouvu s městem Brnem, zvláště pokud má 13 let usnesení vlády. Váhání zastupitelstva spočívá v obavě, že napojení na D1 nebude ze strany ŘSD realizováno, kdežto Amazon by do roka naplno fungoval. Smlouva s ŘSD není vymahatelná, nejsou tam žádné sankce, jedná se o deklaraci srovnatelnou s usnesením vlády.
Osobně považuji nabídku internetového obchodu Amazon za jedinečnou příležitost pro Brno i pro léta slibovaný nájezd. Brno by se tak kromě jiného jednoznačně dostalo na mapu velkých firem a získalo stovky pracovních míst, nelze však současně ignorovat dopady husté dopravy na obyvatele Slatiny, Tuřan nebo Brna-jihu. Zastupitelé města Brna jednoznačně vyjádřili názor, že si Amazon ve městě přejí, aktuálně ale dále zvolili opatrný přístup. Jednání města nadále intenzivně pokračují.

S pozdravem

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

St 29. 1. 2014 | Zelny trh

Otázka:
Dobry den, chtel sem se zeptat jestli planovana rekonstrukce zelneho trhu bude v tomto roce? ?Dekuji za odpoved.S pozdravem Pavlacka

Odpověď:
Vážený pane,

oprava historického brněnského náměstí Zelný trh se skutečně blíží. Zahájení stavebních prací je plánováno v březnu letošního roku, zhruba o rok později by mělo být vše hotovo.
Zelný trh patří k centrálním brněnským náměstím. Je známým trhem ovoce a zeleniny, které se zde prodává 700 let. Obnova náměstí bude na této tradici stavět, ale současně bude vycházet vstříc i člověku, který přichází na náměstí za historií. Náměstí bude mít po rekonstrukci novou dlažbu a mobiliář, opraví se vodní prvky, změní systém parkování a pro relaxaci poslouží například více než dvacet nových laviček. Náměstí, které má jako jediné v republice hned tři scény – Redutu, Provázek a trh - tak získá kultivovanější podobu.

S pozdravem

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

Po 27. 1. 2014 | Rekonstrukce Milady Horákové

Otázka:
Vážený pane primátore,
rád bych se informoval o stavu plánované rekonstrukce ulice Milady Horákové, kde bydlím již 32 let. Tato rekonstrukce byla již vícekrát odložena. Za poslední roky došlo dokonce ke snížení rychlosti tramvají, které bez provedení rekonstrukce bylo zrušeno a tramvaje zde jezdí opět normálně a to se velmi odráží na komfortu bydlení. Zejména ve výši hluku a vibrací (ok 6 do 23hodin). Můj dotaz zní, zda je možné si někde prohlédnout plánovaný konečný stav této ulice po rekonstrukci, neboť se domnívám, že by bylo vhodné s ohledem na to, že zde bude stále páteřní linka tramvají směrem na Lesnou, umístit stromy, které by vzniklý hluk aspoň trochu tlumili. Za mé doby byly stromy alespoň na jedné straně ulice, ale pokud se podívám do archivu města, tak z fotografií je vidět, že zde již stromy na obou stranách včetně tramvajového provozu byly, tedy že s prostorem v ulici by problém být nemusel. Děkuji Vám za vyjádření a případné zaslání plánu realizace rekonstrukce. Přeji Vám příjemný rok 2014 a jsem s pozdravem. Jakub Doležal

Odpověď:
Dobrý den, pane Doležale,

děkuji Vám za Váš dotaz i přání příjemného roku 2014.
V roce 2011 dokončilo město Brno úspěšně rekonstrukci svého historického centra. Od roku 2009, kdy došlo postupně k opravě ulice Husovy, Moravského náměstí včetně ulice Běhounské a Joštovy, investovalo do těchto oprav celkem 747 milionů korun! Opravena byla také ulice Pionýrská a Orlí, nyní tedy stojíme těsně před startem rekonstrukce ulice Milady Horákové, v přípravě je již také tolik potřebná rekonstrukce ulice Minská a Horova.
Hlavním důvodem rekonstrukce ulice Milady Horákové je zejména nevyhovující technický stav vodohospodářské infrastruktury a tramvajové tratě, která je skutečně dlouhodobě v havarijním stavu. Rozsah rekonstrukce inženýrských sítí a komunikací na ulici Milady Horákové bude řešen od křižovatky s ulicí Koliště po křižovatku s ulicí Durďákova a bude zahrnovat komplexní rekonstrukci kanalizace, vodovodu, komunikace, chodníků, veřejného osvětlení, tramvajového svršku, nástupních ostrůvků a trakčního vedení. Statutární město Brno v současné době zajišťuje výběr zhotovitele stavby s předpokládanou dobou realizace od března roku 2014 do června 2015.
Pro rekonstrukci inženýrských sítí na ulici Milady Horákové byla již v roce 2012 zpracována projektová dokumentace pro stavební povolení a realizaci stavby a tato dokumentace je uložena na Odboru investičním MMB, Kounicova 67, Brno. Do projektové dokumentace je možné samozřejmě nahlédnout, a to v úřední dny (pondělí a středa od 7,30 do 17 hodin a v pátek od 7 do 11,30 hodin) v kanceláři č. 305 a případné dotazy Vám odpoví Ing. J. Mareš.
Projektová dokumentace byla zpracována odborným projektantem s autorizací pro stavby vodního hospodářství a krajinného inženýrství a s autorizací pro dopravní stavby. Dokumentace prošla úspěšně připomínkovým řízením, což je zárukou, že splňuje požadavky platných norem. V projektu z prostorových důvodů není v dané lokalitě řešena žádná výsadba zeleně. Tramvajová trať je ale z důvodu omezení hluku a vibrací navržena s odhlučněným upevněním kolejnic a s antivibrační úpravou speciální antivibrační rohoží vloženou pod kolejový svršek. Tímto způsobem zde budou značně eliminovány nepříznivé vlivy tramvajové dopravy, což v konečném důsledku významně přispěje ke zlepšení životního prostředí v této části moravské metropole.

Vážený pane,
rekonstrukce ulice Milady Horákové zcela jistě zasáhne do života nejen občanů zde bydlících, ale také motoristů. Veřejná doprava bude po celou dobu provádění stavebních prací na ulici Milady Horákové vyloučena a zhotovitelem stavby bude zajištěn pouze přístup pro vozidla záchranné služby a hasičů a také pro svoz odpadu. Chtěl bych Vás tedy v této souvislosti požádat o shovívavost a trpělivost v důsledku očekávaného stavebního ruchu.
Za Váš dotaz Vám ještě jednou děkuji a přeji také jen vše dobré v roce 2014.

S pozdravem

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

Pá 24. 1. 2014 | byt

Otázka:
Dobrý Den Vážený Pane primátore, Chci se zeptat zda li plánujete výstavbu bytů pro postižené občany. Dále jaká je průměrná čekací doba. a v kterých lokalitách se výstavba dodělává nebo planuje. Děkuji za Vaši odpověd a Váš čas.
Přeji hezký den S pozdravem Skopalík.

Odpověď:
Vážený pane Skopalíku,

město Brno má aktuálně k dispozici téměř tisíc obsazených bytů tzv. zvláštního určení, tedy bytů v domech s pečovatelskou službou (DPS). Jak v DPS, tak i v nájemních domech je na území města Brna dále přes 300 bezbariérových (také obsazených) bytových jednotek. Jedná se především o malometrážní byty určené plně invalidním občanům, kteří nevyžadují komplexní péči, ale služby usnadňující vedení domácnosti.
Seznam žadatelů o byt zvláštního určení vede město a do jeho seznamu je zapsán žadatel, který musí splnit dané konkrétní podmínky. V současné době je v seznamu žadatelů zapsáno celkem 143 osob s tím, že čekací lhůta je bohužel většinou několik let. Jen pro ilustraci – v roce 2013 přidělil Bytový odbor Magistrátu města Brna 23 bezbariérových bytů. Nejčastěji se uvolňují garsoniéry, nicméně pokud žadatel nebude vracet v Brně obecní byt, je třeba počítat u bytů 2+kk a větších s čekací dobou 5 a více let.
Je více než zřejmé, že z demografického hlediska (délka života se stále prodlužuje), ale i ekonomického a sociálního musí město Brno i do budoucna zvyšovat počet bytů zvláštního určení. Aktuálně je dokončena projektová dokumentace DPS Křídlovická a probíhá výběr zhotovitele této stavby. Předpokládaný termín výstavby 18 bytů, z toho 2 bezbariérových, je naplánován na březen 2014, dokončení výstavby pak o rok později. Dále je již připravena také projektová dokumentace DPS Mlýnská, kde bude v březnu 2014 zahájen výběr zhotovitele. Zde se počítá s výstavbou 22 bytů, z toho 4 bezbariérových a pokud vše půjde podle plánu, tak by výstavba zde mohla být zahájena v červnu také letošního roku. Zpracovává se nyní i architektonická studie Bytového domu na ulici Vojtova, kde je v objektu DPS v tomto okamžiku navrženo 41 bytových jednotek, počet bezbariérových bytů není ale zatím stanoven.

Za Váš dotaz Vám děkuji.
S pozdravem

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

Út 21. 1. 2014 | poděkování

Otázka:
Děkuji Vám za omluvu ohledně mého příjmení, skutečně jsem bez háčku Piskor. Ale na komolení jsem si již v minulosti zvykl. Ano, zajímám se o dění v našem městě, mám ho rád, není mi lhostejné. A dá se říct, že jsem celkem spokojený i s jeho současným primátorem. I když ne ve všem se s ním shodnu, ale to je snad normální. A proto jsem rád, že toto forum tady je a občan tu dostane odpovědi na své otázky. Přeji vše dobré v roce 2014. Piskor

Odpověď:
Vážený pane Piskore,

děkuji Vám za Vaši zpětnou reakci a poděkování.
Souhlasím s Vámi, že je zcela běžné, že se nikdy nemůžeme shodnout všichni a ve všem. Osobně si ale vážím zejména těch, kdo mají názor třeba i opačný, než těch, kdo nemá žádný. A současně si myslím, že rozdíl v názorech není důvodem, abychom druhého člověka považovali za špatného. Vždy však záleží na způsobu a formě argumentace.

S pozdravem

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

St 15. 1. 2014 | dobrý večer

Otázka:
Dobrý večer pane primátore. Po čase bych Vám rád položil dotaz, ale před tím Vám a vašim blízkým přeji hezké vánoce a sváteční pohodu.
A nyní taková poznámka. Všiml jsem si, že prostor u památníku vojáka na Moravském náměstí prošel rekonstrukcí. Nemůžu se však dopočítat stožárů na vlajky. Napočítal jsem čtyři. Ale já bych ještě dvě přidal. Myslím si, že by tam měly vlát tyto vlajky : Česká (Československá), Slovenská, Ruská, Ukrajinská, USA a Velké Británie.
Pokud by se jednalo o osvobození Brna, mohly by čtyři stačit : ČR, SVK, RUS a UA. Děkuji. Piskor

Odpověď:
Vážený pane Piskore,

úvodem mi dovolte popřát také Vám do nového roku hlavně hodně zdraví, štěstí a spokojenosti v osobním i pracovním životě. Zároveň bych rád přidal jednu malou omluvu. Zajímáte se intenzivně o život ve městě Brně a tak není divu, že patříte mezi poměrně časté tazatele. Původně jsem se domníval, že Vaše příjmení je Piskoř (neboť v některých emailech chybí diakritická znaménka, tedy háčky či čárky), nyní je mi již zřejmé, že se jmenujete Piskor a tak se omlouvám za předchozí nesprávné oslovování.
Ale zpět k Vašemu dotazu. Máte pravdu v tom, že před rekonstrukcí bylo u brněnského pomníku Vítězství Rudé armády nad fašismem stožárů více, ale nebylo tomu tak vždy. Přesvědčit se o tom můžete díky fotografické dokumentaci, kterou najdete v elektronické verzi Encyklopedie dějin města Brna vyhledáním příslušného hesla.
Při přípravě projektu rekonstrukce pomníku rudoarmějce byl projektant požádán zástupcem Úřadu městské části Brno-střed o prověření množství a opodstatnění stožárů vlajkoslávy. Na jednání, které se uskutečnilo v červnu 2010, se všichni přítomní následně shodli na redukci počtu stávajících stožárů z 20 na 4, a to z důvodu přizpůsobení tohoto počtu současným potřebám, neboť v poslední době nebyly stožáry ke svému účelu využívány vůbec. Redukovaný počet stožárů tak při oslavách předpokládá umístění těchto vlajek: Česká republika, Slovenská republika, Ruská federace a Evropská unie.

Za váš dotaz vám děkuji.

S pozdravem

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

St 8. 1. 2014 | Uzavírka silnice Ostrovačická

Otázka:
Vážený pane primátore,
v odpovědi na níže uvedený dotaz jste uvedl, že uzavírka silnice Ostrovačická je povolena do 30.11.2013. Proč tedy dnes 30.12.2013 je vozovka stále značkami B1 uzavřena?

Dne 27. 12. 2013, v 1:45:47 hod
jsem vedoucímu odboru MMB bielko.vladimir@brno.cz
zaslal email:
Vážený pane vedoucí,
prosím o zjištění a sdělení, proč je stále dopravními značkami (B1 - zákaz vjezdu všech vozidel) uzavřen vjezd ze silnic napojujících se na vozovku vedoucí ze Žebětína směr Ostrovačice a rovněž značkou při vjezdu do Žebětína směrem z Ostrovačic (pod pomníkem a domem p. Abrháma). Rovněž zůstalo značení směru objížďky na křižovatce směrem od Kohoutovic, před vjezdem na starou dálnici a křižovatce Kývalka x Masarykův okruh. Pokud je mi známo uzavírka Ostrovačické ulice měla skončit 30.11.2013. V žádných dostupných webových stránkách týkajících se dopravy, již ani uzavírka není vyznačena. Přesto firma, která prováděla stavební práce v souvislosti s budováním kanalizace značení neodstranila, již delší dobu na vozovce, chodnících a přilehlých objektech nepracuje protože práce jsou ukončeny a nic nebrání zprovoznění ulice Ostrovačická.
ÚMČ zřejmě situace vyhovuje, protože chodníky a vozovku nemusí udržovat.
Děkuji za zprávu a hezký den

A ejhle od 28.12.2013 je na internetové info stránkách vložen odkaz, že ul. Ostrovačická od 28.12.2013 00:22 hod do 3.1.2014 do 11:00 hod je ulice Ostrovačická uzavřena.

Co si mám o tom myslet?
Děkuji za zprávu a přeji hezký den Káňa


28.08.2013 | GP motocyklů a zároveň neschopnost stavební firmy

Otázka: Dobrý den, pane primátore,
včera jsem slyšel Váš příspěvek v jednom brněnském rádiu, jak jste rád, že máme v Brně GP motocyklů a co to městu přinese atd. atd. Vysvětlete mi, prosím, jak je tedy možné, že jediná přístupová komunikace - Ostrovačická - v Žebětíně není pořád dokončena, už více jak 14 dní je položena pouze první vrstva živice a motorkáři a zároveň fanoušci i autobusy MHD na lince X, budou kličkovat mezi vystouplými kanály jako někde v zapomenuté vesnici Rumunska... Dnes dostala tato firma (která jistě "správným lidem" odevzdala provizi, aby zakázku dostala) geniální nápad: Poslala tam maníka, aby žlutým sprejem ty kanály zvýraznil!
Myslíte si, že je povinností FIM nám stále tuto GP přidělovat? Není! Klidně nám ji mohou odebrat kvůli katastrofálnímu stavu infrastruktury!! Ještě poznámka nakonec: Za tolik zatracovaného minulého režimu by se dělalo třeba i do rána, aby bylo hotovo! Dnes se na to zvysoka kašle!
Děkuji za odpověď!

Odpověď: Dobrý den, pane Poláčku,

úplná uzavírka ul. Ostrovačická, silnice č. III/3842, byla povolena Odborem dopravy Magistrátu města Brna, a to od 10. 9. 2012 do 30. 11. 2013 z důvodu rekonstrukce kanalizace, která je součástí stavby „Rekonstrukce a dostavba kanalizace v Brně v MČ Žebětín“. V době konání akce GP na Automotodromu byl stavebníkem (IMOS a.s.) povolen průjezd stavbou, který byl dohodnut na koordinačních schůzkách se zástupci Policie ČR, Městské části Žebětín, Automotodromu Brno, Odboru dopravy MMB, složkami Integrovaného záchranného systému a dalšími. Veškerá opatření, která probíhala na ul. Ostrovačická před konáním závodu GP byla přijata z důvodu bezpečnosti návštěvníků Automotodromu a o omezení informoval návštěvníky též Automotodrom na svých webových stránkách: „v Žebětíně probíhá rekonstrukce kanalizace. Doprava je vedena stavbou. Dbejte zvýšené opatrnosti.“ Z důvodu probíhající rekonstrukce kanalizace ve větší části Žebětína budou obrusné vrstvy komunikace na ul. Ostrovačická položeny až budou dodělány vedlejší ulice, aby nebyl poničen nový povrch na ul. Ostrovačická, což je jistě logické.
Nevím, jakou radost z GP mají každý rok místní občané ze Žebětína (ne všichni v Brně totiž sdílí nadšení z motorek, neboť musí snášet zvýšený hluk, dopravní zátěž atd.), jedno vím jistě – novou kanalizaci si občané po letech čekání zaslouží, provádět stavební práce v zimě nelze a práce v noci se oprávněně zase nelíbí obyvatelům okolních ulic, neboť mají také právo na nerušený spánek. Je tak třeba optimálně sladit zájmy všech a být zejména vzájemně tolerantní, což však rozhodně není v rozporu s mým postojem o podpoře Velké ceny silničních motocyklů v Brně, což je bezkonkurenčně největší sportovní událost v Česku!


S pozdravem

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

Odpověď:
Vážený pane Káňo,

na základě Vašeho podnětu jsem se zajímal o aktuální stav uzavírky ulice Ostrovačická. Na silnici III/3842 ul. Ostrovačická skutečně nadále pokračuje úplná uzavírka, kterou povolil Odbor dopravy MMB od 1. 12. 2013 do 28. 2. 2014. Uzavírka zmíněné komunikace bude do doby než stavba bude uvedena buď do předčasného užívání anebo bude stavba zkolaudována s tím, že termín kolaudace je plánován v měsíci únor-březen 2014. Do té doby však bohužel není provoz na této komunikaci možný, neboť se stále jedná z hlediska legislativy o staveniště a tudíž plná odpovědnost je na zhotoviteli stavby.
Ještě jednou Vám děkuji za Váš dotaz. Chápu, že Vás současný stav neuspokojuje, nicméně stavební situace je zde víceméně jasná. Spokojen však rozhodně nemohu být minimálně v otázce dostatečné a kvalitní informovanosti dotčených obyvatel a tak vnímám Vaši reakci jako užitečnou zpětnou vazbu a učiním příslušné kroky k nápravě.

S pozdravem

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

St 8. 1. 2014 | Dotaz k odtahům

Otázka:
Dobrý den,
pracuji na Hybesové ulici a hodně často zde Vaši pracovníci dělaj odtahy vozidel.
Mam ale na Vás jeden dotaz, moc nechápu když odtáhnou celý úsek mezi zatáčkami, proč neřeší a absolutně ignorují vozidla rozvozu pizzy.
Dokonce jsem i zažil minuly týden kdy odtah naklada jedno vozidlo a za něj parkoval zaměstnanec Fortys vozidlo. A takhle tam ty vozidla parkovali 3 a všem to bylo jedno. A strážník na to koukal a absolutně nic nedělal.
Tato situace se neděla poprve a nechápu absolutně proč všechny odtahujete a konkretně tato provozovna nemá zajištěno parkování a vy dokonce ji to tolerujete a ne-li vozidla i tam parkujete.
Pravidla snad platí pro všechny ne ??
Děkuji za vyjádření

Dobrý den pane primátore,
Tento dotaz jsem psal 17.12. na Facebookové stránky městské policie a nebyla žádná reakce. Mohu poprosit o vyjádření Vás pane primátore, jakožto vrchního velitele MP?
Trochu to na mne pusobí tak že se tento obchodník stává vyhradním dodavatelem závodního stravování MP Brno.
A myslím si že jak jste psal níže ohledně parkování asi zde hlašení na MP Brno nepomůže :-)
Děkuji

Nejezchleb

Odpověď:
Vážený pane Nejezchlebe,

děkuji Vám za Váš podnět. Celou záležitostí jsem se ze své pozice vrchního velitele MP Brno zabýval a zjistil následující skutečnosti.
Stejný dotaz, který jste adresoval již 17. prosince 2013 na facebookové stránky městské policie, respektive odpověď na něj byla připravena a zveřejněna, nicméně z důvodu technické chyby se odpověď ze stránek ztratila, což se bohužel občas stane a není to rozhodně omluva, ale konstatování.
Ale zpět k obsahu Vašeho dotazu. Ve zmiňovaném úseku ulice Hybešovy poměrně často dochází k problémům v průjezdnosti, a to zejména s ohledem na frekventovanost komunikace včetně MHD (tramvaje), ale i četné obchody a služby, které zde působí bez adekvátních parkovacích kapacit.
Při akcích zaměřených na zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na této ulici zpravidla zde spolupůsobí strážníci Jednotky dopravní a strážníci revíru Střed. Městská policie Brno nedisponuje dosud signály, které by korespondovaly s Vašimi informacemi a ani zpětným šetřením se nepodařilo potvrdit události, obsaženém ve Vašem podnětu. K posouzení situace by jistě prospěly také další konkrétnější údaje, např. registrační značky předmětných vozidel, případně identifikační čísla strážníků. V pátek 13. prosince 2013 bylo opravdu v úseku Hybešova 57 – 61, tedy v místě kde se zmíněná provozovna nachází, provedeno několik odtahů vozidel, ze záznamů v informačním systému MP Brno však není pochopitelně možné zjistit, zda se jednalo i o vozidla pizzerie.
Celá záležitost byla konzultována s vedoucím revíru Střed a odpovědnými osobami Jednotky dopravní, a to včetně systému kontrol činnosti strážníků s cílem případné podobné jevy eliminovat, protože jak jste sám správně uvedl, pravidla platí pro všechny stejně.

Ještě jednou Vám za dotaz děkuji.

S pozdravem

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

Rychlá navigace