Kanál novinek Romanonderka.cz

Ptali jste se

Út 22. 6. 2010 | Cyklostezky

Otázka:
Dobrý den,pane primátore,chtěl bych se Vás zeptat na budoucnost v budování sítě cyklostezek v Brně. Mě konkrétně nejvíce zajímá (vzhledem k dojíždění do zaměstnání) "spojení" Líšeň - Královo Pole (Palackého tř.)Dojíždění v současné dopravní situaci je, jak se říká - "o život"...
Děkuji předem za odpověď.

Odpověď:
Vážený pane Ryšavý,
obrátil jste se na mne v minulých dnech s dotazem, zaměřeným na budoucnost budování sítě cyklostezek v Brně. Obecně je téma rozvoje cyklistiky ve městě Brně častou otázkou, kterou mi kladou jak fandové cyklistiky, tak i občané, kteří používají kolo jako ekologický dopravní prostředek. Jednoznačně podporuji rozvoj rekreačního sportu ve městě Brně, kterým se stala ve větší míře i cyklistika nebo in-line brusle. Odpovědi na otázky, týkající se rozvoje cyklistické infrastruktury ve druhém největším městě ČR, již tak jednoduché nejsou.
Je třeba si říci na rovinu, že nejsem spokojen s tempem výstavby cyklostezek ve městě Brně a velkým problémem v této záležitosti jsou výkupy pozemků, kdy majitelé požadují mnohdy neakceptovatelné finanční částky. Přes to všechno – kilometry cyklostezek přibývají. Sice pomalu, ale přibývají. Jen pro příklad: v letech 2002-2006 bylo vybudováno 3,5 km cyklostezek a v tomto období 2006-2010 se síť rozšířila o dalších 7 km. Brněnská radnice se rozhodla také změnit přístup k cyklistické dopravě ve městě jako takové a kromě budování cyklostezek se nově zaměřit i na možnosti vyznačování pruhů pro cyklisty na silnicích. Zakreslování cyklistických pruhů na silnice je ve srovnání se stavbou stezek totiž výrazně levnější a hlavně rychlejší. Všude to ale také nepůjde.
V roce 2009 zadal Magistrát města Brna prostřednictvím Odboru územního plánování a rozvoje zpracovat Generel cyklistické dopravy na území města Brna. Práci zpracovává firma ADOS a je součástí projektu Strategie dopravy ve městě Brně. Generel cyklistické dopravy vychází ze stávajícího platného Územního plánu města Brna a zohledňuje připravovaný územní plán. Celé zpracování bylo rozděleno na dvě fáze, a to přípravnou, která je již zpracovaná a mapuje stav cyklistické dopravy na území města a návrhovou, která je nyní ve fázi rozpracovanosti.
Ale nyní k vašemu konkrétnímu dotazu. Cyklistické spojení Líšeň – Královo Pole je také předmětem obsahu generelu a bude s největší pravděpodobností obsahovat propojení několika samostatných úseků cyklistických stezek a tras. V současné době je možné „turistické“ spojení lokalit Líšeň a Řečkovice/Mediánky po cyklistické trase „Brněnské kolečko“ č. 5005.
V tomto okamžiku eviduje město Brno zpracování projektových dokumentací pro tyto úseky cyklistických stezek: Renneská-Kšírova, Kšírova-Sokolova, Sokolova-Vomáčkova, Krematorní, Valchařská-Olší, Chrlice-Tuřany a dále je k realizaci připraveno značení cyklistické trasy v hlavním dopravním prostoru na trase P.Křivky-Nové Sady. Mezi nejblíže zprovozňované akce pro cyklisty v Brně bude patřit nová cyklistická stezka kolem řeky Svratky v úseku D2-Kaštanová a také nový cykloareál Hněvkovského pro bicross a in-line bruslení.
Vážený pane Ryšavý,
lepší informace o přípravě akcí pro cyklisty na trase Líšeň – Královo Pole bohužel v tomto okamžiku pro vás nemám. V nastoupeném trendu podpory cyklistiky na území města Brna však hodlám pokračovat a tak věřím, že se také jednoho dne dočkáte lepších podmínek.

Přeji vám krásné léto a kilometry bez nehody.

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

Pá 11. 6. 2010 | teror městské policie

Otázka:
dobrý den,pane Onderka.
Můj dotaz se týká parkování,konkrétně na Hybešové ulici. Město v okolí povolilo několik staveb.(Vodní,Hybešova,rondo a nebo rekonstrukce v ulici Bezručova). Na ulici Hybešova je mnoho obchodů,v jednom znich pracuji. Během dne několikrát odjíždím k zákazníkům,takže auto je nutností.Celá anabáze začíná hned ráno,domluva schůzky se zákazníkem je téměř nemožná,protože i půl hodiny parkuji.Městská policie cca před měsícem zahájila teror proti řidičům udělováním pokut a odtahem aut.Nebylo by moudřejší hledat možnosti parkování např.částečné stání na chodníku a pod? Strážníci poukazují na to že tato činnost je z podnětu magistrátu. Neměla by měst.policie raději čistit okolí nádraží nebo teska od šmejdů,bezdomovců a anarchystů? Nebo je pohodlnější pokutovat lidi kteří pracují a ke své práci potřebují vůz.A v neposlední řadě takto i mi brzo přijdeme o práci,protože zákazník nejede tam kde mu hrozí pokuta,to již pocituje nejen Náš obchod,ale poznáte to např.když jdete naproti do sportbaru na oběd na počtu lidí. Prosím pokuste se něco udělat. S přáním pěkného dne Svoboda

Odpověď:
Vážený pane Svobodo,
Jak sám ve svém dotazu konstatujete, v okolí ulice Hybešova probíhají nyní
rozsáhlé stavební práce s cílem uvést i tuto část Brna, zejména její
komunikace do dobrého technického stavu. Odbor dopravy Magistrátu města
Brna při stanovování režimu dopravy u takto rozsáhlých staveb volí režim
dopravy po konzultacích se staviteli, realizačními firmami i zástupci
příslušného úřadu městské části. Najít vhodný kompromis je opravdu mnohdy
velmi složité.
V době, kdy jste psal svůj dopis, byla dokonce v uvedené lokalitě, tedy od
17.4. až do 22.5. 2010 celková uzavírka ul. Hybešové v důsledku opravy
kolejového svršku. Chápu, že situace je složitá nejen pro Vás, ale i pro
Vaše zákazníky, ale opravit město chceme a někdy také musíme, neboť stáří
kanalizací či vozovek "hrozí" havárií. Městská policie Brno plní přitom
kromě jiného úkoly k zajištění režimu dopravy a parkování. Jsem přesvědčen o
tom, že slova "o teroru městské policie" padla poněkud unáhleně, pod vlivem
emocí. Sám totiž pro takové označení nemám žádné důkazy: v době celkové
uzavírky Hybešovy ulice odhalila MP Brno 337 přestupků, což je v porovnání s
přilehlou ulicí Pekařskou s 270 přestupky číslo v zásadě srovnatelné.
Vážený pane Svobodo,
uvedené komplikace v dopravě a při parkování jsou obecně pro město Brno
velký problém a vyžádají si řešení na měsíce a léta. Tématu věnujeme
opravdu hodně pozornosti, ale kde vzít (a to zejména v historickém centru
města) další místa, vhodná pro rozšíření parkovacích kapacit a v případě
takových možností, z jakých zdrojů financovat výstavbu nových parkovacích
domů za situace finanční krize. Ruce ale do klína neskládáme a věřte tomu,
že jako řidič zmiňovaný problém velmi dobře chápu.
Za Váš dopis a podnět Vám ale rozhodně děkuji. Zpětná vazba od občanů s tím,
co je trápí a s čím jsou nespokojeni, je totiž nesmírně důležitá.
Přeji Vám jen vše dobré.

S pozdravem

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor statutárního města Brna

Pá 11. 6. 2010 | Blokové čištění

Otázka:
Dobrý den pane Primátore, obracím se na Vás s problémem neoprávněného odtahu mého vozidla. Činím tak proto, že nejsem schopen sám rozplést klubko, kdo vlastně je za toto odpovědný.
Nejprve jsem se snažil domoci rozumné odpovědi u starosty Bystrce. Zde je můj mail:
„Vážený pane starosto!
Dne 9.5.2010 jsem večer zaparkoval svoje vozidlo na parkovišti na ulici Chvalovka. Dnes 11.5.2010 jsem chtěl uvedeným vozidlem odjet. Na Policii ČR jsem se dozvěděl, že mi vozidlo bylo odtaženo z důvodu blokového čištění a mohu si je vyzvednout na odstavné ploše areálu Autobazaru MAX, ul. Jihlavská v Brně. Protože vím, že v okolních ulicích probíhalo čištění, důkladně jsem se rozhlídnul po okolí, kdy bude uvedená ulice (Chvalovka) čištěna. V neděli večer jsem žádné označení nenašel, přestože na stránkách radnice uvádíte upozornění 7 dní dopředu (ul. Chvalovka není zatím ve zveřejněném harmonogramu).
Dále mě zaráží, proč mám zaplatit za odtah soukromé firmě a ne vlastníkovi pozemní komunikace. Na samotné odtažení, tj. přesunutí neoprávněně stojícího vozidla na záchytné parkoviště (nebo někam jinam), si sice může vlastník komunikace najmout soukromý subjekt, vrácení vozidla ovšem projednává jeho vlastník pouze s vlastníkem komunikace (zpravidla příslušným orgánem obce) a nikoli, jak je častou praxí, a je to i můj případ, proto že vozidlo potřebuji, se soukromým subjektem, který byl najat na převoz vozidla. Vlastník komunikace nemůže jednostranně přenést výkon této pravomoci na soukromý subjekt tak, aby vlastník (provozovatel) nebo držitel vozidla byl nucen jednat s tímto soukromým subjektem a jemu něco platit. Vztahy mezi vlastníkem pozemní komunikace a na převoz najatým soukromým subjektem jsou soukromoprávními vztahy mezi těmito subjekty a vlastníka vozidla se nemohou nijak dotýkat. Vlastník vozidla proto nemusí nijak vejít v kontakt s obcí najatým soukromým subjektem, který zajistil převoz vozidla.
Dle §45 zákona 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích o odtahu mého vozidla měl rozhodnout policista, po zjištění konkrétního policisty budu řešit jeho porušení zákona s jeho nadřízenými.
Doufám, že příště nebudu muset seznamovat pracovníky radnice s platnými zněními zákonů a Vy jako starosta si sjednáte nápravu na příslušném odboru. Nejsem ochoten sponzorovat "firmu Zdeněk Černý" jenom proto, že někdo obchází platné zákony Č.R.
Děkuji, Ivan Stehlíček

Odpověď :12.5.2010
Vážený pane Stehlíku,
mrzí mne, že jste se stal nechtě "odtaženým". Nejsem ten, který to má přímo v kompetenci. Faktem je, že v Bystrckých novinách bývá blokové čištění uvedeno v předstihu. Doufám, že i v tomto případě bylo řádně uvedeno.
Podrobnosti procesu odtažení Vám sdělí odbor životního prostředí a dopravy, který tyto věci má na starosti a kam také tento mail předávám.
Zdraví a hezký den přeje
Svatopluk Beneš.

Urgence: 26.5.2010
Vážený pane starosto,
děkuji, že jste mému e-mailu věnoval svůj čas, přesto ale nejsem spokojen s řešením mé stížnosti. Píšete mi, že stížnost postupujete "odboru životního prostředí a dopravy". Do dnešního dne jsem nedostal odpověď. Dle mého názoru řešení této stížnosti nevyžaduje takto dlouhou dobu. Bude-li to nutné, jsem připraven se s vámi sejít. Tímto vás žádám, aby jste z pozice své funkce dohlédnul na její řádné vyřešení.
Děkuji, Ivan Stehlíček

Odpověď: 27.5.2010
Dobrý den,
část dokončených bytových domů nového obytného souboru Kamechy byla předána stavební firmou do užívání správci a to společnosti Brněnské komunikace a.s. Brno. Po dohodě správce s příslušnou městskou částí došlo k zařazení komunikací do tzv. blokového čištění. ÚMČ Brno-Bystrc zajišťuje blokové čištění v ulicích Kavčí, Vlaštovčí, Křepelčí, Hvozdecká, Chudčická, Chvalovka a částí ulic, kde jezdí MHD a to část ul. Říčanská, část ul. Teyschlova a část ul. Kamechy. Pro čištění daného souboru ulic bylo vypsáno výběrové řízení na úklidovou firmu a dne 15.4.2010 byla podepsána smlouva o dílo. Termíny blokového čištění byly zveřejněny na stránkách www.bystrc.cz, dále v Bystrckých novinách č. 4 a dále na úřední desce ÚMČ.
Správcem-vlastníkem pozemních komunikací v městě Brně je společnost Brněnské komunikace a.s. Brno, Renneská tř. 1a, 639 00 Brno. Odtahy vozidel při blokovém čištění zajišťuje správce, který provedením (uzavřenou smlouvou) pověřil jiný subjekt. Městská část odtahy vozidel samostatně nezajišťuje.
S pozdravem
Pavel Košina, odbor životního prostředí a dopravy ÚMČ Brno-Bystrc

Z uvedené odpovědi mi není jasné, proč se odtahem vozidla zabývá ÚMČ Brno-Bystrc, když není správcem komunikace jak píše pan Košina a s kým vlastně „firma Zdeněk Černý- Zdeněk“ má uzavřenou smlouvu? Částka 1450,- kč je nadsazená a neodpovídá ani nákladům vynaloženým na uvedený odtah. U toho je přítomná Městská policie Brno,(za stěračem jsem měl upozornění na podezření ze spáchání přestupku), která se na můj pozdější dotaz zbavuje zodpovědnosti s tím, že jsem neporušil zákon č. 361/2000 Sb. (zákon o silničním provozu).

Termíny blokového čištění na ulici Chvalovka se objevily na úřední desce Bystrce až po mé stížnosti na ÚMČ Bystrc. Termín vytvoření www stránek není problém prokázat. Z citace „zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích v platném znění § 19 odst. 6“ na který se na svých stránkách odkazuje ÚMČ Bystrc nevyplývá, že se vrácení vozidla musím domáhat u soukromé firmy. Proto znovu opakuji. „Na samotné odtažení, tj. přesunutí neoprávněně stojícího vozidla na záchytné parkoviště (nebo někam jinam), si sice může vlastník komunikace najmout soukromý subjekt, vrácení vozidla ovšem projednává jeho vlastník pouze s vlastníkem komunikace (zpravidla příslušným orgánem obce) a nikoli, jak je častou praxí, a je to i můj případ, proto že vozidlo potřebuji, se soukromým subjektem, který byl najat na převoz vozidla. Vlastník komunikace nemůže jednostranně přenést výkon této pravomoci na soukromý subjekt tak, aby vlastník (provozovatel) nebo držitel vozidla byl nucen jednat s tímto soukromým subjektem a jemu něco platit. Vztahy mezi vlastníkem pozemní komunikace a na převoz najatým soukromým subjektem jsou soukromoprávními vztahy mezi těmito subjekty a vlastníka vozidla se nemohou nijak dotýkat. Vlastník vozidla proto nemusí nijak vejít v kontakt s obcí najatým soukromým subjektem, který zajistil převoz vozidla.“ Toto se děje za tichého souhlasu Policie ČR, která odtažená vozidla eviduje a neřeší toto jako krádež.
Stále se domnívám, že jsem byl poškozený a na vás se obracím pro radu, jak dále postupovat, soudní řešení mě připadá vzhledem k výši finanční částky a délce řešení soudních sporů nepřiměřené. Nechci ani dělat Brnu špatnou reklamu TV programem „Černé ovce“ či jiným podobným.

Děkuji za odpověď,
Ivan Stehlíček

Odpověď:
Vážený pane Stehlíčku,
oprávněnost vlastníka předmětné komunikace odstranit silniční vozidlo na náklady jeho provozovatele v případě neuposlechnutí rozhodnutí silničního správního úřadu, vyplývá z stanovení § 19 odst.(6) zákona č.13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Ve Vašem případě nedošlo k odtažení vozidla z důvodu porušení Vámi uváděného § 45 zákona č.361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, ale z důvodu neuposlechnutí rozhodnutí silničního správního úřadu u něhož rozhodnutí policisty není zákonem požadováno.
Prověřením dodržení zákonem stanovených časových lhůt pro provedení rozhodnutí silničního správního úřadu ÚMČ Brno- Bystrc nebylo shledáno pochybení.
Společnost Brněnské komunikace a.s. je na základě Mandátní smlouvy oprávněna v rámci výkonu mandátu provádět činnosti související s odtahy vozidel při blokovém čištění. Tato společnost je dle mandátní smlouvy oprávněna svěřit výkon činnosti dle této smlouvy jinému subjektu. Brněnské komunikace a.s přijala rozhodnutí zajišťovat tuto činnost formou outsoursingu a neshledává ji za odporující platné legislativě.

S pozdravem

Roman Onderka

Čt 10. 6. 2010 | Dotaz

Otázka:
Vážený pane Onderko,
jsem voličem ČSSD a hodně sleduji dění v této straně. Nemám nic proti panu Sobotkovi, nebo proti panu Haškovi, kteří se připravují kandidovat na předsedu strany. Domnívám se, že jsou to politici již okoukaní a jejich případné vedení ČSSD nebude moc velkým posunem dopředu. Myslím si, že jste v současné době nejvhodnější kandidát na post předsedy strany.
Neuvažoval jste o tom? ČSSD potřebuje novou tvář do čela strany a ta Vaše ještě není tak okoukaná jako ty ostatní. Vaše vystupování a Vaše názory jsou pro ČSSD prospěšné.Hodně úspěchů ve Vaší práci.
Zdeněk Pohl

Odpověď:
Vážený pane Pohle,
děkuji za Vaši podporu, velice si jí vážím. Jsem přesvědčen, že v následujících dnech a týdnech je pro nás - sociální demokraty - jasnou prioritou především intenzivní příprava na podzimní komunální a senátní volby. Právě ty rozhodnou o konečném poměru sil na české politické scéně pro příští volební období a my jsme nejen připraveni, ale především odpovědni našim voličům a sympatizantům hájit jejich zájmy.
Stanovy naší strany disponují kompetenčním modelem, který myslí i na situaci odstoupení předsedy strany. Do řádného sjezdu bude funkci předsedy coby předsedy úřadujícího zastávat Bohuslav Sobotka. Jsem rád, že vedení ČSSD se přiklonilo k mému návrhu, uskutečnit sjezd v řádném termínu, tedy na jaře příštího roku. Osobně preferuji přímou volbu předsedy strany.

S přáním všeho dobrého

Roman Onderka

Út 8. 6. 2010 | stadiony v brně

Otázka:
Dobrý den, pane primátore
mám rád v Brně všechny stadiony a památky a vlastně celé Brno. Když někdo řekne něco špatného o Brně, tam mě to strašně mrzí. Stadion na Srbské ul. je hezký, ale trefou do černého by byla oprava stadionu za Lužánkami. Rondo taky, rugby stadion taktéž, volleyball taky (nevím jak se to přesně píše) atd. atd. ... Nashledanou


Hezký den

Ondřej Josef Smejkal, 10 let

Odpověď:
Ahoj Ondřeji,
vítám tě do klubu brněnských patriotů a fandů sportu zvlášť. Vidím, že se v tématu sportovišť víc než dobře orientuješ, a proto přejdu rovnou k věci. Plány na fotbalový stadion za Lužánkami jsou připraveny, problém jsou finance. Naše město si s více jak dvou miliardovým projektem jen těžko poradí jen v rámci svého rozpočtu, a proto usilujeme o příspěvek z rozpočtu státního. Stále věřím, že se nám co nejdříve podaří stavbu zahájit. Bylo by ale nezodpovědné se do tak rozsáhlého projektu pustit bez zajištění právě financování.Ale rozhodně to nevzdám a budu o nový fotbalový stadion za Lužánkami usilovat i nadále – vždyť už když jsme začali plánovat například výstavbu plaveckého stadionu v Kohoutovicích či opravu víceúčelové haly Rondo ozývalo se ze všech stran „ to nepůjde“, „to nevyjde“ a dneska – plavecký stadion v Kohoutovicích je v provozu a extraligovou sezonu zahájí Kometa Brno už v „novém“ Rondu.
Díky, že jsi napsal. Právě tvoje generace je pro mě největší motivací v mé práci.

Bc. Roman Onderka, MBA
primátor města Brna

Út 8. 6. 2010 | zákaz spolupráce s KSČM

Otázka:
Vážený pane Onderko. Nikdy jsem Vás na živo neviděl,ale musím Vám napsat. Váš návrh na zákaz jakékoliv spolupráce s KSČM je vynikající. Jsem jim nadšen. A to doslova. Komunisti jsou evidentně nezreformovatelní. Kdyby se Váš návrh podařil uskutečnit, tak by se ČSSD už nemohlo před volbami stát jako každé volby, že ostatní strany budou touto možnou koalici strašit. Můžu říci, že jako jednu z největších chyb těchto voleb byla možná menšinová vláda s podporou KSČM.Sám ve svém okolí jsem viděl,jak to lidi šokovalo a kolik lidí to odmítalo. Čtu tady jak Vám píší jiní lidé a vidí to úplně opačně, ale pokud někdo píše, že skončíme na propadlišti dějin, tak podle mě tam skončíme pokud budeme spolupracovat s KSČM. Právě těmto lidem by se mělo říci,že historicky vždy pro komunisti byla soc.demokracie největší nepřítel. ČSSD je demokratická strana,která dokáže oslovit voliče jak středové,tak levicové. Komunisti? K těm se odmítám vyjadřovat. Přeji hezký den a mnoho dalších takových nápadů.

Odpověď:
Vážený pane Plný,
plně se ztotožňuji s Vašim vyjádřením. Pro doplnění však jedna drobnost – nejedná se o můj momentální nápad, ale o mé přesvědčení, které je dlouhodobě známo nejen mým kolegům v ČSSD.

Děkuji za Vaši podporu.

Roman Onderka
místopředseda ČSSD

Út 8. 6. 2010 | Běh pro život - Brno 5.6.2010

Otázka:
Dobrý den pane primátore,
chtěl jsem upřímně poděkovat za Vaši neúnavnou podporu sportu v Brně - jako aktivní běžec jsem Vás zaregistroval na mnoha nedávných akcích a závodech. Otázka: kolik jste toho uběhnul v sobotu 5.6. na charitativním běhu - nebyl jste ve sportovním a bylo pěkné horko, navíc jste nesli s kolegou toho obřího maskota ;-) ???
Děkuji a přeji hodně úspěchů.

Odpověď:
Vážený pane Klímo,
co se týče podpory sportu a sportovců říkám velké ANO. A to nejen sportu vrcholovému, ale také volnočasovému a zejména pak sportu dětí a mládeže. Jsem přesvědčen, že pokud se sport stane součástí životního stylu, je život bohatší. Co se týče mě samotného a běhu, tak v mládí štafeta a teď v 45 letech jen závist. Na aktivní sport se čas hledá obtížně, ale na fandění mi to jde výrazně lépe:O). A nejlépe to jde pokud hraje hokejová Kometa, baseballoví Draci a fotbalové 1. FC – pro mě stále Zbrojovka, a pak všude tam, kde sport pomáhá dvakrát jako v případě akce NF Krtek. No vymlouvat se na prof. Štěrbu, primáře brněnské dětské onkologie, s kterým jsem se zhostil klíčového úkolu – péče o obřího maskota - nebudu. Prostě jsem to nerisknul a neběžel:O)


Roman Onderka
primátor města Brna

Po 7. 6. 2010 | zákaz spolupráce s KSČM

Otázka:
Větší hloupost než Váš návrh na absolutní zákaz spolupráce na levé straně politických sil jsem již dlouho neslyšel. Již nyní přicházíte o mnoho hlasů svým postojem - usnesením bohumínského sjezdu na zákaz spolupráce levice -, které mnoho lidí nechápe.Pokud tento absurdní návrh bude přijat,levice v podstatě zanikne.Zvláště nyní by bylo potřeba úzce spolupracovat, aby se zabránilo pravici přijmout reformy /jejiž správné pojmenování není reforma,ale další okrádání občanů/ a další věci v neprospěch občanů této republiky.S pozdravem

Odpověď:
Vážený pane Rejchrte,
mrzí mně, že po více jak 20 letech zapomínáme. Jedním z důvodů nemožnosti sestavit vládu je právě neexistence jiné moderní levicové strany. Nereformovaná KSČM, která např. ústy svého předsedy požaduje vystoupení z NATO, přeci není možným koaličním partnerem moderní levice, kterou ČSSD usiluje být. ČSSD jako nejstarší demokratická strana v naší zemi s více jak 130letou tradicí potřebuje pro vládní spolupráci partnera, ale určitě ne nereformovanou KSČM, která se ani po dvaceti letech od pádu totality nedokázala vzdát svých tezí a na druhou stranu spolupracuje na půdě parlamentu s ODS například při volbě hlavy státu.

S pozdravem

Roman Onderka
místopředseda ČSSD

Po 7. 6. 2010 | reakce na článek

Otázka:
Dobrý den pane Onderka , myslíte si , že jste udělal dobrý krok prohláčením , že nebudete spolupracovat s KSČM? Věřte, že to nebyl dobrý nápad , zkuste si přečíst ohlasy na Novinkách. To chcete , aby ČSSD skjončila někde v propadlišti dějin ? Asi ano . Váš názor se mi nelíbí. Přeji Vám ještě více takových kroků a komunální volby rozhodnou.

Odpověď:
Vážená paní Dvořáková,
děkuji za Váš názor, kterým reagujete na ten můj. Jsem přesvědčen, že ČSSD jako moderní demokratická strana hájící principy právě demokracie, svobody a solidarity nemá uzavírat jakoukoliv koalici s dosud nereformovanou KSČM.
Deset procent, které právě komunistická strana získává ve volbách, nespasí levici. Přítomnost této strany na české politické scéně a neustálé spekulace o možném návratu komunistů k moci poškozují ČSSD. Představitelé KSČM ústy svého předsedy hovoří o vystoupení z NATO, spolupracují s ODS – jak bylo zřejmé nejen při volbě hlavy státu, ale také při hlasování v PČR.
ČSSD je stranou budoucnosti občanů České republiky a rozhodně si nepřeje návrat naší společnosti před rok 1989.
Ubezpečuji Vás, že tento můj názor je dlouhodobý a prezentovaný zcela otevřeně nejen v ČSSD, ale také na veřejnosti.

S pozdravem

Roman Onderka
místopředseda ČSSD

Rychlá navigace